NIHOS na facebooku

Menu

Vyhľadávanie

Festival Vysoké Hory Nitra

16. ročník festivalu o horách a cestovaní sa uskutoční 25.11.2023 na MsÚ v Nitre. Viac info nájdete na www.vysokehorynitra.sk Festivalový FACEBOOK

SVTS

Kategórie: Aktuality

Opäť na chate na Pohronskom Inovci - 7.-9.9.2007

Keďže vo Vysokých Tatrách snežilo celý týždeň, naši priaznivci vysokohorskej turistiky museli zmeniť program. Ten sa robil až v piatok okolo obeda. Patrik mi zavolal, či by som nechcel ísť na Pohronský Inovec. Neváhal som ani minútu. Rýchlo som sa zbalil a nasadol som do môjho auta. Patrik mal už pripravené terénne auto a tak sme zobrali Gašpara Fronca a Rudka Bošiaka a rýchlo sme sa ponáhľali nakúpiť zopár potravín. V Zlatých Moravciach sa pridal ešte Martin Kmeťo, a tak sme vyrazili.

Po ceste sme sa zastavili v Drozdove a Patrik opäť exceloval na horskej ceste na chatu Inovec. Možno by bolo celkom dobré, ak by sme ho o rok o dva prihlásili na rely Paríž - Dakar. Po rýchlej ceste na chatu s Patrikom začala čulá debata, ktorá pokračovala do skorého rána. Niektorí účastníci pri nej zaspali.

Ráno po raňajkách sme vyšli na vrchol Pohronského Inovca. Bol prekrásny deň a výhľad bol úžasný. V tento deň sa konal aj hviezdicový výstup na Pohronský Inovec. Pri zostupe z Inovca sme si všimli rozkvitnuté jesienky, ktoré boli veľmi fotogenické. Patrik nás naložil do auta a putovali sme na Starohutský vodopád, kde sa naplno prejavili naše umelecko - fotografické vlohy. Po zhliadnutí domčeka Peťa Mésaroša nám Patrik ukázal chatu CHKO Ponitrie v Malej Lehote a po dobrej kofole vo Veľkej Lehote sme vyšli na vrch ponad dedinôčku Veľká Lehota, odkiaľ bol pekný výhľad.

Po návrate na chatu Pohronský Inovec sa naše rady rozšírili o speváka Mirka Kučeru, ktorý svojimi krásnymi songami rozospieval celú chatu. Pribudlo aj dievčenského osadenstva nakoľko s Mirom prišla aj Danka a Darinka. Po skvelej večeri program naberal na obrátkach, nakoľko v skupine zo Zlatých Moraviec mali tiež spevákov. No my sme sa nedali. O polnoci prišiel na rad tradičný výstup na vrchol Veľkého Inovca (901m), kde sme si spoločne zaspievali hymnu a po zostupe naspäť na chatu sme pokračovali v príjemnej zábave. V nedeľu ráno sme sa prechádzali v širšom okolí, a spoločne sme hľadali hríby. Poobede nás čakala už len cesta dolu do civilizácie.

Text: Peter Lakata

Foto: Gašpar Fronc - FOTOGALÉRIA K ČLÁNKU

print Formát pre tisk

Komentáre rss

Predmet
Kontrola captcha
Text
b i url img code   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  viac >

Neboli pridané žiadne komentáre.