NIHOS na facebooku

Menu

Vyhľadávanie

Festival Vysoké Hory Nitra

16. ročník festivalu o horách a cestovaní sa uskutoční 25.11.2023 na MsÚ v Nitre. Viac info nájdete na www.vysokehorynitra.sk Festivalový FACEBOOK

SVTS

Kategórie: Kronika

8. letné stretnutie SVTS – 16.-18.6.2006

Dňa 16.6. až 18.6. 2006 usporiadal Prešovský vysokohorský klub v spolupráci so Slovenským vysokohorským turistickým spolkom v Žiline VIII. letné stretnutie vysokohorských turistov Slovenska na chate na Sliezskom dome vo výške 1670 m.

Cestovali sme dvoma autami a pre pohodlnosť posádky sme sa vyviezli až na samotný Sliezsky dom. Po dobrej večeri a úvode sme si išli ľahnúť, aby sme ráno plný sily a odvahy vyrazili na túru. Ráno sme si pochutnali na raňajkách a po zaradení do skupín sme vyrazili na štíty.

Ja som bol v skupine, ktorá mala namierené na Popradský Ľadový štít. Po Batizovské pleso sme mali spoločnú túru s chalanmi, ktorí išli na Zadný Gerlach. Začínali sme asi v metrovom snehu, ako po streche domu. Miestami sa objavila ľadová trhlina a spustila sa lavínka. Terén bol pre mňa značne exponovaný a miestami bol nad moje momentálne sily, a tak som si po výstupe žľabom na hrebeň sadol a čakal na ostatných, pokiaľ zídu z 50m vzdialeného vrcholu. Na fotke, ktorú som zhliadol pri premietaní, som vyzeral utrápený akoby mi vyvraždili pol rodiny mafiáni. Cestou naspäť sme oddychovali na brehu Batizovského plesa.

Mali sme aj jeden super zážitok. Podvečer sa k nám pridala Danka a išli sme voliť. Každý za seba. Podaktorí si zabudli doklady a podaktorí dáždniky. Po voľbách sme si sadli do miestnej krčmičky, kde sme pozerali futbalový zápas z Majstrovstiev sveta v Nemecku. Hrali Česi. Len čo sme sa pozreli, už prehrávali 0:1. Radšej sme sa rýchlo pobrali na chatu, kde bol súhrn dňa. Mŕtvy 0, vyľakaní aspoň 1. Po premietaní o Bulharsku som sa pobral do postele, lebo deň ma poriadne preveril. Dohodli sme sa, že ráno vstávame o 7.00.

Ráno nastal síce zhon už okolo 6.00. Marek mal viacero neúspešných pokusov zobudiť moju maličkosť o hodinu skôr. Prišiel som tak o cestu na Litvorový štít. Pozeral som sa však na kamzíky asi dve hodiny a bol to neopakovateľný zážitok. Po obede sme vyrazili do Nitry a večer sme už boli doma.

Účastníci: Katka Kollárová, Martin Boltižiar, Peter Lakata, Patrik Egyud, Marek Matejka, Miroslav Kučera, Juraj Kadiš, Róbert Kollár, Andrej Zaujec, Zoltán Ďurčovič, Danka Zmeková, Lucia Čechová

Text: Peter Lakata
Foto: Katka Kollárová, Patrik Egyud - FOTOGALÉRIA K ČLÁNKU

print Formát pre tisk

Komentáre rss

Predmet
Kontrola captcha
Text
b i url img code   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  viac >

Neboli pridané žiadne komentáre.